fredag 18. oktober 2013

Uke 42

Hei.

Denne uken var det tid for å gå ettermiddag med skift 5. Uten om det, er det vel ingen spesielle ting som er verdt å nevne. Her er litt av det jeg gjorde:

Torsdag
Jeg begynte torsdagen med å bli med en annen lærling og en som er utplassert fra labben opp i råmelsavdelingen for å ta prøver til et prosjekt som blir kjørt. Da jeg kom tilbake til kontrollrommet ble jeg satt til å følge rundemann i råmel og sement. Det viste seg å bli et veldig rolig skift hvor vi ikke fikk noe annet enn våre faste arbeidsoppgaver (runder o.l.).

Fredag
Fredag startet med et noe omfattende informasjonsmøte, som i hovedsak dreide seg om Norcems nye HMS-policy og et nytt tavlesystem vi skal få på kontrollrommet. Det var også hyggelig at skift 5 sin kommende skiftleder ledet dette møtet. Etter møtet ble jeg satt til å sitte inne med kontrollromsopperatøren til råmel og sement. Han begynte med å vise meg grunnleggende prinsipper i styresystemet vårt, og brukte steintransporten som utgangspunkt. Utover skiftet lærte jeg også å skrive rapporter basert på verdiene på skjermene, og etter å ha skrevet noen rapporter følte jeg absolutt at jeg hadde fått bedre kjennskap til hvor de forskjellige verdiene ligger.

Det ble dessverre ingen bilder denne uken heler, da jeg ikke har fått løst de tekniske problemene. Dette vil forhåpentligvis bli løst i løpet av de neste par ukene...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar